Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Френската ГеоПост предприе следващата крачка към мажоритарния дял в Спиди

Компанията е подала уведомление в КЗК за сделката, договорена още през 2014 г.

Френската ГеоПост предприе следващата крачка към мажоритарния дял в Спиди

Снимка: Спиди АД

Спиди АД и френската ГеоПост предприемат следващата крачка в изпълнение на споразумението от 2014 г. за придобиване на мажоритарен дял от българската куриерска фирма.

След като в началото на юни двете дружества удължиха срока за потенциалното упражняване на опцията, която ГеоПост има съгласно споразумението, заради пандемията от новия коронавирус, ГеоПост е подала уведомление в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за сделката.

Припомняме, че през 2014 г. Спиди придоби две дъщерни дружества на ГеоПост, а като част от сделката ГеоПост получи право да придобие първоначално 25% от капитала на Спиди като стратегически инвеститор и получи опция за увеличаване на участието през тази година. Няколко месеца по-късно френското дружество придоби първите си 11% от капитала на Спиди.

В момента делът на ГеоПост в Спиди е 25%, като след сделката ще достигне около 70%. Спиди Груп притежава в момента 66,42% от компанията. Останалите са разпределени между други акционери.

Трансакцията ще бъде осъществена  при оценка на дружествата, базирана на ЕV/EBITDA от 8 пъти (стойност на предприятието върху печалба преди данъци, амортизации и обезценки).

Миноритарните акционери с 14,5% участие в капитала на дружеството са защитени от устава на куриерската компания.

ГеоПост е холдингова компания, собственост на Le Groupe La Poste – държавната пощенска и куриерска компания на Франция. Le Groupe La Poste присъства в 44 държави по света на 4 континента. DPDgroup е мрежата за доставка на колети на ГеоПост, която се ползва и от Спиди.

DPDgroup е най-голямата международна мрежа за доставка на колети в Европа, като доставя 5,3 милиона пратки всеки ден и 1,3 милиарда годишно чрез брандовете DPD, Chronopost, SEUR и BRT.

През първото полугодие Спиди отчете по-добри резултати на фона на пандемията заради ръста на онлайн търговията и изпращането на пратки в условията на социална изолация. Консолидираната печалба на дружеството се увеличава с 64,7% до 12,219 млн. лева към края на юни 2020 г. спрямо 7,421 млн. лева година по-рано.

Ръстът на международните доставки на дружеството продължава да изпреварва ръста на вътрешните, показва още отчетът на компанията.

Куриерската компания разпредели и 2 лева брутен дивидент на акция, или общо 10,755 млн. лева от печалбата за 2019 г. (малко над 60% при ангажимент да се разпределя половината от положителния финансов резултат).

През последната година акциите на Спиди поскъпват с 20,9%. Пазарната капитализация на компанията достига 317,28 млн. лева.

По статията работиха: автор Миглена Иванова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Новини и анализи
Сделки със „Софарма Трейдинг“ за 2,7 млн. лв. повишиха борсовия оборот